Показать сообщение отдельно
Старый 26.08.2013, 11:00   #1
PSX Planet Elite Supporter
 
Аватар для coorag
 
Регистрация: 26.08.2008
Адрес: Харьков
Пол: Мужской Мужской
Сообщений: 219
coorag репутация неоспоримаcoorag репутация неоспоримаcoorag репутация неоспоримаcoorag репутация неоспоримаcoorag репутация неоспоримаcoorag репутация неоспоримаcoorag репутация неоспоримаcoorag репутация неоспоримаcoorag репутация неоспоримаcoorag репутация неоспоримаcoorag репутация неоспорима
Стрелка Free McBoot и Free HdBoot 1.92             


Free Memory Card Boot (FMCB) это homebrew приложение позволяющее запускать различные программы с карт памяти, usb и hdd.
Список изменений
Changelog for v1.91:
Fixed ESR support.
Removed calls to FlushCache() before ExecPS2(). The Sony documents say that it's a requirement because the game might be running on an unpatched Protokernel.
However, FMCB will patch the kernel at startup and this is not required.
Changed the splash image to a 16-bit bitmap. 30KB of space is saved... but the overall gain (after packing) is minimal because graphics isn't a really compressible sort of data.
For FHDB: The HDD unit will not be powered-off when the ROM OSD is used.

Changelog for v1.92:
Fix for the SCPH-70000 series consoles: Added a IOP reset at the start of FMCB, so that the IOP will contain the same modules across all console models.
Fixed the kernel patch (See PS2SDK updates for today and yesterday) for the SCPH-10000 and SCPH-15000.
Removed IOP reset from the EE ELF loader, as some homebrew software depend on the loaded modules for file access.
The patch for sceCdForbidDVDP() will now be specially invoked earlier on for the Protokernel OSD, as the bulk of the patch code is run after sceCdForbidDVDP() is run by the OSD. This solves DVD booting.
Adjusted DVD video/ESR-patched disc booting code, so that a definite result will result (Either a BootError or the disc boots).
Optimized code.
Fixed OSDSYS patch for the SCPH-10000 with boot ROM v1.00. The HDD modules should now be loaded when the card is inserted in slot 1.
Added code that kills all threads but the main thread. When control is wrenched from the hacked OSD, any thread created by the OSD is left behind and that can result in weird behaviour (e.g. if the stray thread(s) reinitializes a RPC connection with the IOP, especially during an IOP reset). This fixes ELF launching on the SCPH-10000 and SCPH-15000, when the OSD is reloaded.


Этот текст скрыт Вы должны зарегистрироваться чтобы увидеть скрытый текст. После регистрации и активации аккаунта нажмите кнопку 'Спасибо', чтобы увидеть скрытый текст содержащейся здесь. Регистрация возможна через e-mail и OpenID. Если Вы испытываете проблемы с регистрацией, пожалуйста свяжитесь с Администратором volgame@gmail.com
coorag вне форума  
Ответить с цитированием
Эти 70 пользователи сказали Спасибо coorag за это сообщение:
TpyHbka, Cryol, sky007, Oleg1977, Alexander Lahreev, The LeShiy Games, Евгений Волченков, Sailos, Britvi, piro, Саша Крауц, danislav7878, Саша Абражевич, Valdi21, opforce, влад гончаров, lord_de_lazar, ДРАКУЛА3Ц, blckndxv, Александр Игнатович, Car459, rei66, jutonich, andreysss82, attila_r, Figcer, cheefe, Lagutin Сергей, Zlodei76, navtezin, Renat Nagaev 1276799638, shtirlets, Utmost06, Stewart, Ольга, Derek Steevienson, Initoo, Gamerone, NikitoCCCP, Сергей Харитонов, Сергей Булгаков, Валерий Вольнов, Сергей Шмерко, ANTUANcom, l4c3k, Samuel_Partniagin, SAMuel, GABBAS, Daedalus, vivin79, andres600, lostlos, alex912, Gloock, Nemet, sven76, Oleg Rovnov, Zamochu, Тумба Нэту, Wordalac, FMICHAEL, zar80kr, KostikLion, Spaider, Eastlion, andrenalin, Racooll, gabby32, Vinlan, Allleks