![]() |
Pcsx2 1.1.0 [R5710] [Bios+Plugins]
Год выпуска: 2012. Жанр: Эмулятор. Разработчик: PCSX2 team. Офф. сайт: http://pcsx2.net Платформа: PC. Язык интерфейса: RUS. Описание: Эмулятор PS2 для персонального компьютера. Минимальные системные требования: Core2 Duo 3.0 ghz, Windows XP, 1гб озу, видеокарта 4650. Этого хватит для того, чтобы играть в большую часть игр в низком разрешении, с глюками, хаками и подтормаживаниями, было бы желание. Про Software рендер ( более совместимый ) можно забыть. Рекомендуемые системные требования: Core i5 2500k@4Ghz, Windows Vista\Seven, 2гб озу, Видеокарта GTX 570\Radeon HD 6970. Почти всё будет летать, в высоком разрешении со сглаживанием и без хаков. Изменения Windows(English):
Core:
Изменения Linux(English):
OnePad changes:
Изменения версии 1.1.0(English):
Revision 5457: Game Database: Removed Midnight Club 2/3 skip video hacks since they're reported fixed (after r5393). A few other, rarer games still have video skip hacks though. i18n: Apply pg patch to better detect the system language i18n: long awaited update * New nb_NO (only main, iconized was bad) * update tr_TR/it_IT/ko_KR/pl_PL/pt_BR/sv_SE * refresh pot/po 1.0: * merge commit 5381 (that fixed some GSdx ogl crash) * update debian package with the good branch name GSdx, linux: remove some letf-overs i18n: update 2 strings not aligned on current gui SuperVU: fixed null pointer dereference in constructing an exception object. onepad: reduce dialogs of another 25 pixels for small screen. VIF: EXPERIMENTAL, NOT SANITY CHECKED: Delayed VU execution until the next flush, mpg, microprogram call or (as a fallback) end of dma packet to deal with cases like MSCAL, UNPACK, MSCAL (expects the first program to receive the unpack data). Fixes Snowblind's games (BG Dark Alliance etc.), Mortal Kombat Shaolin Monks. May break things, needs extensive testing. [VS2012] For some reason when I made the conversion I totally forgot to copy these, and I didn't notice that until yesterday. SPU2-X: Use zero coefficients when the sample data references a higher entry in the coefficients table than we know about and print a warning to the console if logging is enabled. Fixes audio glitches in "Crash" series games. Also fixed the voice stop log, it was printing when voices looped. SPU2-X: cleaned up the re-enabled debugging messages from r5400. SPU2-X: Add the alignment check to console logging. SPU2-X: TDA is a fake internal register (which should probably be nuked), so reading from the FIFO (or whatever 1AC is) certainly shouldn't use it. Also fixed up related code a little. We don't know of any games which actually use this though. Actually I don't know if we know that reading this register does anything, this could all be the product of an overactive imagination. SPU2-X: Don't force align transfer addresses, fixes The Bouncer. I honestly don't know on what basis they were force aligned in the first place. The Bouncer very strangely has correctly aligned sample data in IOP memory which it uploads using an unaligned DMA with SPU2 set to an unaligned address, resulting in the data being correctly aligned in the end. Weird. It also writes the address twice in the order high word, low, low, high, the first pair being aligned and the second pair not. Really weird. SPU2-X: Fix a minor logging bug. Bleh: some really unproductive hacking on DOA2 implementing the noted "better" way to patch the previously patched function and a poorly understood hack to get past the black screen (but the US game just breaks later if you do this). All of this is commented out, it's just for the benefit of my future self when he comes back to trying to fix this game. Current status: the pad rpc hangs in the second iteration of the main game loop for an unknown reason. onepad: reduce a bit (75 pixels) the heigh of the dialog for NNNNx768 displays Optimistically removed all the SkipMPEGHack gamefixes from the database Found and hopefully fixed a really long standing DMAC bug. This gets videos working in Katamari Damaci, Baldurs Gate, Tales of Destiny 2, Suikoden Tactics and others. May fix other games as well, these are just the popular ones :p |
Ответ: Pcsx2 1.1.0 [R5457] [Bios+Plugins]
О, новая версия - затестим.
|
Ответ: Pcsx2 1.1.0 [R5457] [Bios+Plugins]
Хм, а раньше такие же минимальные требования были? Просто я не в курсе какие раньше были. У меня просто проц слабее, чем там в минималке указан, видео немного мощнее. ОЗУ правда 4 гига, но ХР 32 бита
В любом случае скачаю потестить ФФ10 и 12, Оками (интересует в первую очередь, только снова скачать надо) и может ещё что найду. |
Ответ: Pcsx2 1.1.0 [R5457] [Bios+Plugins]
Dreizehn, Вот что нашел для ранних версий (Просто я тоже не в курсе какие раньше были...)
Цитата:
|
Ответ: Pcsx2 1.1.0 [R5457] [Bios+Plugins]
Я на AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2ГГц играю. ФФ и всякие TRPG спокойно фулспид идут, а вот Tekken'ы например и некоторые другие навороченные игрушки подтормаживают(
|
Ответ: Pcsx2 1.1.0 [R5457] [Bios+Plugins]
Хм, интересно, как на этой версии будет Оками идти. Помнится у меня была непонятная фигня с ней. Кол-во артефактов на экране зависило от сглаживания. Нету сглаживания - почти ничего не видно, максимальное (х16) - нету артефактов, но кадров 5-15, т.е. неиграельно. На 4 или 8 играбельно как по кадрам так и по изображению.
|
Ответ: Pcsx2 1.1.0 [R5457] [Bios+Plugins]
Цитата:
Поробуешь, отпишись =) |
Ответ: Pcsx2 1.1.0 [R5457] [Bios+Plugins]
Цитата:
|
Ответ: Pcsx2 1.1.0 [R5457] [Bios+Plugins]
Протестировал Okami [SLES-544.39], английская версия, без перевода. Идёт отлично, 60+ фпс (в NTSC режиме), без лимита 80/90 фпс, спидхаки не задействовал, кроме MTVU. Видеокарту порой загружает по самое не балуйся (без лимита), выставил в видеоплагине 2х native. Артефактов почти нет, а те что есть, практически не бросаются в глаза (по крайней мере так в самом начале игры).
Немного скринов: Нажмите
Как видно со скриншотов, при хардварном режиме плагина, мы лишаемся доброй части спецэффектов, в данном случае постобработки (эффект акварели), что немного печально :(. |
Ответ: Pcsx2 1.1.0 [R5457] [Bios+Plugins]
Цитата:
|
Часовой пояс GMT +3, время: 23:34. |
Перевод: zCarot
Права | Copyright ©
© PSX Planet Community 2003-2024